Veel gestelde vragen
Wat zijn eigenlijk de stallingsregels? (geen motorvoertuigen)
- De overeenkomst wordt aangegaan voor de periode van twaalf maanden, ingaande op 1 februari van elk jaar. Dit wordt elk jaar stilzwijgend verlengd. Bij het voldoen van het stallingsbedrag gaat u de stallingsperiode aan voor het geldende jaar. Restitutie van stallingsgeld binnen het jaar is niet van toepassing. Voor het beëindigen van stallingsperiode is geen opzegtermijn. Als de stallingsregels, en daarmee de overeenkomst veranderd, wordt iedereen hiervan wordt in september van elk jaar op de hoogte gebracht.
- De jaarstallingsprijs is de totale lengte (incl. fietsenrek) x de prijs van de breedte-categorie (incl. luifel). Dit tarief kunt u vinden op onze website. De bedragen zijn inclusief BTW en worden jaarlijks geïndexeerd. De jaarfactuur ontvangt u rond 5 januari van elk jaar. Bij betaling van de jaarfactuur gaat u akkoord met de wijzigingen die u voorgaand jaar heeft ontvangen.
- In september controleer ik de voertuigen op o.a. op aanwezigheid van zakluifel en fietsenrek. Deze worden in het opvolgende jaar berekend. (zie 45.)
- Bij het aangaan van deze overeenkomst bent u een borg verschuldigd van € 35,- voor een sleutel die toegang biedt aan ons parkeerterrein en € 15,- voor een label. Het label dient u bij terugkomst altijd zichtbaar aan te brengen aan de breekkabel. Verlies van de toegangssleutel graag direct aan mij melden. Nieuwe labels en sleutels worden bij verlies nieuw aangemaakt, kosten hiervoor zijn bedragen hierboven + 21% BTW.
- Graag wil ik uiterlijk twee werkdagen voordat u het voertuig uit de stalling komt halen,weten waneer u komt. Dit kan via onze internetsite. Vanaf 10.00 uur staat uw voertuig buiten. Als u voor 10.00 uur wilt beschikken over uw voertuig dan graag ruim vooraf bij de reservering aangeven. U kunt uw voertuig 24 uur per dag, 365 dagen per jaar terugbrengen. Terugbrengen hoeft u niet te melden. (zie ook 20)
- Aan het ophalen/klaarzetten zijn kosten verbonden tegen het geldende tarief. Deze worden berekend via het ophaal-formulier op mijn internetsite. Terugbrengen en binnenzetten van u voertuig is gratis.
6a. Per plaatsen van een disselslot of wielklem is niet toegestaan in verband met het verplaatsen van het voertuig.
- 7. Wilt u even bij uw voertuig zijn, dient u een ophaal-aanvraag via de site te doen. Het voertuig zal op de gewenste dag op het plein buiten staan. Hieraan zijn kosten verbonden en worden berekend bij het invullen van het ophaal-formulier.
- U kunt uw voertuig inpakken op mijn terrein, houdt echter rekening met een maximum van 1 dag in verband met de beperkte parkeergelegenheid tijdens de zomermaanden. Geeft via het voorraam aan dat u de caravan de volgende dag komt halen i.v.m. binnenrijden of geef dit aan in de opmerkingen op het ophaal-formulier.
- Bij het aanbieden van uw voertuig voor stalling, dienen de accu, gasflessen en de batterij uit de rookmelder te zijn verwijderd.
- U dient uw voertuig zelf te verzekeren (minstens WA + casco). Voertuigen welke onverzekerd zijn staan volledig voor eigen risico. Zie tips voor meer informatie
- Bij het ophalen van het voertuig kunt u zelf de banden op spanning brengen. Apparatuur hiervoor is op de parkeerplaats aanwezig. (Van 1 maart tot 1 september)
- Storing m.b.t. het toegangssysteem kunnen gebeuren. Tijdens de openingstijden van de werkplaats kunnen zij u helpen. De oplossing zal daarna worden verstrekt door de afdeling stalling. Heeft u problemen met de sleutel buiten openingstijden van de werkplaats? Dan kunt u hiervoor een afspraak maken via onze site om uw sleutel te laten nakijken.
- De stalling is administratief automatisch geregeld. Hierdoor is er niet iemand fysiek aanwezig. Als u een vraag heeft kunt u telefonisch of per e-mail contact zoeken. Ook kunt u het telefonisch proberen op 0228-541714 (optie 2, keuze 2). Ik zal dan zo spoedig mogelijk reageren. Via onze site kunt u ook online inzien wanneer ik aanwezig zijn en daarop een afspraak maken.
Wat zijn eigenlijk de aanvullende regels? (geen motorvoertuigen)
- Defecte magneetsleutels (tags) komen voort uit: a) magnetisme bijvoorbeeld bij autospeaker of telefoon. B) gehele dag in beweging in la, aan sleutelbos in de auto o.i.d. Berg de sleutel op in een sleutelkast en gebruik hem wanneer nodig.
- De caravan of camper halen kan heel eenvoudig via onze site: onder het kopje “ophalen”
16a. Bevestiging mail van de bestelde caravan/camper wordt alleen via digitale opgave gestuurd. Check ook eventueel de ongewenst mailbox of stel ons adres in als: veilig adres
- Telefonische opgave of via de e-mail is niet mogelijk. Lukt het invullen via de site niet? Vraag een familielid om dit voor u in te vullen.
- Voertuig voor 10 uur halen? Dan kunt u het voertuig 1 dag eerder klaar laten zetten en dit graag aangeven in de opmerkingen welke datum u echt komt.
- Alleen iets uit de caravan of camper halen? Hiervoor zal de caravan/camper naar buiten worden gereden tegen geldende tarief.
- Caravans en campers worden de volgende werkdag weer binnen in de stalling gereden. Dus ook als ze niet zijn opgehaald op de bestelde dag.
- Moet de caravan/camper staan blijven na het brengen of is er nog iets anders? Geef dit s.v.p. even aan middels een boodschap voorop de caravan of via de telefoon.
- Caravans/campers worden in principe niet binnengezet op verzoek. Als er noodweer dreigt zullen wij dit op voorhand wel doen.
- Als de caravan niet klaarstaat, maar u heeft een ophaalbevestiging via de mail ontvangen zullen wij de caravan/camper per ommegaande direct en kosteloos klaarzetten.
- Wij werken uiterst secuur, maar mocht er schade aan uw voertuig ontstaan in de stalling, dan wordt dit altijd aan u gemeld, hoe klein ook.
- Na het aanmaken van een nieuwe sleutel of label, is de oude sleutel of label helaas niet meer te retourneren. Gevonden sleutels worden niet teruggenomen, omdat ze gedeactiveerd zijn voor ons systeem.
- Als u de poort uitrijdt, wacht even tot de poort achter u sluit. Zo kunnen er geen ongenodigde gasten binnen komen.
- Mocht de sleutel niet werken, kunnen wij u tijdens de openingstijden van de werkplaats helpen. Buiten de openingstijden is er niemand aanwezig is om u te helpen.
- Nieuwe sleutels worden uitgegeven op afspraak via afdeling stalling.
- Veroorzaakt u schade op het plein aan een andere caravan/camper, meld dit direct bij de receptie of via de mail. U bent tenslotte verzekerd.
- Schade door de stalling kan alleen worden gereclameerd als de klant schadevrije foto’s van het moment van brengen kan tonen en daarbij de datum van de foto’s en het brengen van het voertuig overeenkomen. Daarna kunnen wij onderzoeken waar en hoe de schade is ontstaan.
- Bij schade vergoeden wij uw eigen risico tot een maximaal bedrag van € 100,-.
- Laat andermans caravan staan en verzet deze niet. Dit om mogelijke schade te voorkomen. Parkeer dus uw caravan/camper netjes tussen de belijning.
- Zet de caravan altijd “winterklaar” in de stalling, zorg ervoor dat al het water uit de caravan/camper is en laat kranen en tanks open staan (ook van de toilettank en cassette). Zorg ervoor dat al uw benodigde spullen eruit zijn.
- Alleen in geval van beëindiging van het stallingscontract na overlijden, volgt na ontvangst van de sleutel en het label een creditering van de resterende maanden van het stallingsjaar aan de directe partner van de overledene.
- Camerabeelden op het terrein zijn uitsluitend voor eigen doeleinden en worden nimmer verstrekt aan derden of voor promotiedoeleinden gebruikt.
- Haal de caravan uit de parkeerrij om hem aan te koppelen aan uw auto en parkeer de caravan netjes naast een andere caravan, liefst met de hand te parkeren en om schade te voorkomen.
- Een luifel aan de zijkant van de caravan maakt de caravan minimaal 8 cm breder, houd hier rekening mee m.b.t het stallingstarief. Laat u de luifel aan de caravan hangen, dan wordt hij standaard meegerekend en valt u mogelijk in een bredere categorie voor het opvolgende jaar.
- Met slecht weer/regen zijn de polderwegen hier zeer smerig. Goed om rekening mee te houden als u uw voertuig fris gewassen in de stalling wilt zetten. Caravan kan niet worden gewassen op het terrein i.v.m. milieu eisen, afspoelen van de caravan/camper valt hier ook onder.
- Wilt u kleine werkzaamheden zelf uitvoeren aan de caravan of camper dan kan dat op de gemeentelijke parkeerplaats ongeveer 300 meter bij ons vandaan.
- Vochtvreters werken averechts in de caravan, deze trekken juist vocht aan en het “water” dat ontstaat is chemisch. Omdat onze stalling permanent is geventileerd zal de vochtvreter met een maand vol zijn en eventueel schade aanbrengen aan de caravan. Bij opwarmen van zout water, zal ijzer roesten.
- Krijgt u de jaarstallingfactuur binnen in januari, en u wilt in dat jaar uw caravan van de hand doen, kunt u de stalling enkele maanden aanhouden. Tarief voor maandelijks stallen tot opzegtermijn binnen het jaar is € 35,- voor vouwwagens, € 75,- voor caravans, en € 100,- voor motorvoertuigen per maand.
- Fietsen of goederen op het fietsenrek of aan/op het voertuig zijn niet toegestaan.
- De stalling is bij verkoop overdraagbaar.
45.. Reclameren van factuur met luifel of fietsrek (of te wel; “Sorry vergeten…) is niet mogelijk na constatering in voorgaande jaar. U zet dus de caravan in de stalling zoals u wilt. Hierover communiceer ik niet, tenzij door u aangegeven via de e-mail.
- Bij storingen aan het betalingssysteem zal uw caravan altijd klaarstaan om op te halen. De betaling hiervan d.m.v. factuur volgt later.
3
Kan ik mijn voertuig onbeperkt ophalen?
JA, u kunt onbeperkt uw voertuig ophalen. U betaald namelijk voor elke keer dat u uw voertuig klaar laat zetten. De is de eerlijkste manier van stallen: de stallingsprijs blijft relatief laag, en de veelgebruiker betaald dan meer stalling.
Bijna in alle gevallen bent u net zo veel kwijt als vergelijkende andere stallingen.
"Is de vloer van de stalling verhard?"
Ja, de stalling heeft een geasfalteerde vloer.
"Mag ik mijn caravan wassen op het terrein?"
wassen is niet toegestaan. Dit is vanwege milieuregels, waar wij ons aan dienen te houden.
Wassen is dan ook in het breedste zin van het woord, dus ook niet met een emmertje water…helaas.
"Kan ik mijn caravan ook ’s nachts ophalen of terugbrengen?"
Ja, u kunt met de sleutel 24 uur per dag en 365 dagen per jaar het terrein betreden. Parkeer uw caravan wel netjes naast een andere caravan, zo kan iedereen zijn caravan parkeren
"Kan ik de caravan ook per e-mail reserveren voor ophalen?"
Nee, u kunt de caravan alleen via de ophaalknop op de website of per telefoon reserveren.
"Ik heb geen bevestiging ontvangen na het invullen van het contactformulier?"
Het is goed mogelijk dat deze bevestiging in uw spambox terecht is gekomen. Als u ons e-mailadres in uw contactgegevens opslaat, dan zullen onze berichten niet meer in uw spambox terechtkomen. Mocht dit niet zo zijn, dan is het wellicht een typefout in uw e-mailadres.
Ik kan de datum niet invullen in de online agenda?
Als je de datum niet kunt invullen in de agenda betekend het dat wij deze dag geen caravan/campers rijden. Dit kan komen door diverse oorzaken.
"Ik denk dat ik schade aan mijn caravan vanuit de stalling."
Indien wij schade rijden aan uw caravan melden wij dit direct aan u. Mocht het zo zijn dat u schade heeft wat wij niet aan u gemeld hebben, dan doen wij altijd onze best om te kijken of deze schade inderdaad bij ons kan gebeurd zijn. Wij weten het schadebeeld van schade’s die bij ons kunnen voorkomen. Helaas hebben wij geen toezicht op wat er op ons plein gebeurd, hierdoor blijft de oorzaak vaak in het gewisse. Wij proberen wel elke klacht met zorg te behandelen. Bent u klant bij ons? vraag dan naar onze voorwaarden.
"Zal ik een vochtvreter gebruiken?"
Vochtvreters werken niet bij onze stalling.
Door onze manier van ventilatie zal de vochtvreter met 3 weken vol zitten, en zal de maanden erna alleen maar vocht in je caravan worden getrokken. Dat wil je niet, toch?
Het water in deze vochtvreters is dan ook GEEN WATER! Het is zwaar chemisch gezouten, waardoor alle planten e.d. dood gaan.
Bovendien er is niets betere manier als ventilatie, en daarop is onze stalling dan ook gebouwd.
Dus, gebruik GEEN vochtvreters!
"Accu laden van mijn camper, hoe was dat ook al weer?"
De camper staan bij ons 2 dagen in de week aan de stroom van 8 uur ‘s ochtends tot 18 uur ’s avonds.
In deze tijd heeft de lader genoeg tijd om de accu’s bij te houden met laden indien de camper goed wordt neer gezet.
Dat betekend:
- TV, koelkast, satellietontvanger, wifi-versterkers, hoofdstroomschakelaar en extra accessoires uit. (dus ook uit standby)
- Radio uit, navigatie uit, camera uit ( ook uit standby)
Wij merken dat veel mensen deze dingen vergeten, dit betekend dat de accu dan meer gebruikt dan dat de lader kan bijladen in 20 uur in de week.
Uiteindelijk is de accu dan leeg en gaat de lader niet meer aan.
Met als gevolg: kapotte accu’s.
Dit is dus te voorkomen door een goede ronde door de camper te maken om alle apparaten uit te zetten als je de camper aanbied voor stalling.
De auto accu is een ander punt. Hoe de startaccu wordt geladen is bij elke camper anders. De ene laad direct op, de andere pas als de opbouwaccu vol is.
In dit laatste geval betekend dat, dat het beter is om een extra acculader te plaatsen voor de startaccu zodat deze gelijk wordt geladen zodra de stekker wordt aangesloten op het net.
Soort acculader is ook belangrijk: niet alle acculaders zijn acculaders of zijn geschikt.
De campers continue aan de stroom zetten is ook geen optie: uiteindelijk is een accu, na een x-tal ladingen op of gaan zelfs stuk. Omdat we met zoveel soorten campers en accu’s en acculaders te maken hebben is dit de beste en veiligste oplossing.
"moet ik bellen als ik de caravan kom terugbrengen?"
Nee, u hoeft ons niet te bellen als u de caravan komt terugbrengen. Parkeer uw caravan wel netjes naast een andere caravan, zo kan iedereen zijn caravan parkeren.
"Wat was mijn stallingsnummer?"
Uw stallingsnummer staat elk jaar op de nota van de jaarstalling.
Zo kunt u die nooit kwijtraken.
TIP: veel mensen zetten hun stallingsnummer achter ons telefoonnummer in de contactenlijst, bijvoorbeeld: caravancentrum venhuizen 123
"Ik heb een andere caravan/camper/vouwwagen gekocht, kan ik die gewoon stallen?"
Als u een andere caravan, vouwwagen of ander soort aanhangwagen heeft aangeschaft kunt u deze gewoon brengen voor stalling.
Er is een uitzondering: als u van een caravan, vouwwagen of ander soort aanhangwagen een CAMPER aanschaft kan dit niet zomaar worden geruild omdat er maar een aantal stopcontacten zijn in de stalling om campers aan te zetten. Campers zonder ze aan de stroom te zetten, stallen wij niet omdat de accu’s leeg raken, met alle gevolgen van dien.
Momenteel is het aanbod voor camperstalling zeer groot, en kunnen wij helaas niet altijd aan deze behoefte voldoen.
Ik wil mijn caravan morgen hebben, kan dat?
Wij vragen 2 dagen van te voren aan te geven als u de caravan, camper vouwwagen of boot nodig heeft.
Hou daarbij rekening met zondag, deze dag rekenen wij niet mee als werkdag. Dus als u zondag uw caravan, camper, vouwwagen of boot wil halen kunt u dit uiterlijk op donderdag opgeven voor het ophalen op zaterdag of zondag. Opgave op vrijdag zal dus niet meer voor het weekend kunnen. Wij vragen u dan ook de ophaal-app op de stallingpagina te gebruiken zodra je weet dat je weggaat: dit kan al weken van te voren opgeven worden. ( of klik op “ophaal-app” om gelijk naar de pagina te gaan)
Ik ben mijn toegangssleutel kwijt? en nu...
Zodra je beseft de sleutel kwijt te zijn kunnen wij deze blokkeren. Deze aanvraag kan alleen via internet met een copy van het opslag- of stallingscontract. Tot de tijd van blokkeren bent u verantwoordelijk voor alles wat gebeurd met deze sleutel.